Wsparcie psychologiczne podczas kwarantanny

psycholigia

Psycholodzy i terapeuci z Podbeskidziego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Bielsku-Białej opracowali krótki poradnik na czas pandemii.

"Znalezienie się w kwarantannie to nagła zmiana w życiu. Jest to trudna sytuacja, w której normalne jest odczuwanie lęku, niepokoju, napięcia i stresu, złoszczenie się na to, że znalazłeś się w takiej sytuacji. Masz poczucie izolacji od świata, nie możesz znaleźć sobie miejsca, nie wiesz co robić, a przy tym obawiasz się o zdrowie swoje i bliskich"- mówi Małgorzata Malinowska, szefowa POIK-u.

 Warto pamiętać o tym, że:

  • Robisz to po to, żeby zmniejszyć szansę, że zachorują Twoi bliscy, sąsiedzi, znajomi.
  • Kwarantanna to metoda profilaktyki, która ma sens i jest skuteczna.
  • Jest to sytuacja tymczasowa.
  • To poświęcenie, które jest wyrazem odpowiedzialności i zdrowego rozsądku.
  • Nadal możesz komunikować się z otoczeniem za pomocą telefonu czy mediów społecznościowych.
  • Nie musisz sprawdzać wiadomości o koronawirusie co pół godziny. Korzystaj mądrze z serwisów informacyjnych.
  • To od Ciebie zależy, w jaki sposób spędzisz czas kwarantanny. Warto zrobić sobie listę aktywności na każdy dzień. Może to czas na:
    - zaległe książki, filmy, seriale?
    - długie rozmowy telefoniczne?
    - telekonferencję z przyjaciółmi?
    - porządki?inne odkładane na później przyjemności i zadania?

Jeśli potrzebujecie profesjonalnego wsparcia, skontaktujcie się z POIK.
Mogą to być konsultacje:

  • telefoniczne: 33 814 62 21, 33 811 99 00, 33 19 288
  • e-mailowe: poikbielsko@interia.pl
  • Skype`a.