Masz pytania dotyczące epidemii koronawirusa? Napisz na WhatsAppie!

obraz

Zagrożenia związane ze zmieniającym się charakterem pandemii nie zostały jeszcze w pełni zażegnane, dlatego świadomość społeczna ma kluczowe znaczenie dla ograniczenia wpływu koronawirusa na polski system opieki zdrowotnej. W związku z tym kontynuowane są wysiłki w celu dostarczania Polakom wiarygodnych i aktualnych informacji na temat zagrożeń zdrowotnych i zaleceń profilaktycznych. Uruchamiana właśnie linia informacyjna poświęcona koronawirusowi, która dostępna będzie dla każdego użytkownika popularnego komunikatora, bez wątpienia stanowi ważne narzędzie służące realizacji tego celu.

Czatbot - wsparcie informacyjne 24/7!

Dynamiczna sytuacja wywołana przez koronawirusa każdemu z nas nasuwa wiele pytań. Do tej pory wszystkie najważniejsze kwestie zamieszczaliśmy na naszej dedykowanej stronie internetowej gov.pl/koronawirus. Dalej tak będzie, ale uruchamiamy też zupełnie nowe rozwiązanie - linię informacyjną, która odpowie na pytania związane z koronawirusem za pośrednictwem komunikatora WhatsApp. To nowa i bezpłatna usługa, która dostarczy dokładnych, wiarygodnych i aktualnych informacji o wirusie.

Nowy czatbot nie ma określonych godzin pracy. Pomoże Ci o każdej porze przez siedem dni w tygodniu. Możesz go zapytać o działania profilaktyczne, objawy koronawirusa, albo bieżącą liczbę zachorowań w Polsce. Czatbot bez problemu udzieli Ci tych informacji. Co więcej, opisze Ci też zalecenia odnośnie izolacji i porady związane z podróżowaniem. Obali też najpopularniejsze mity związane z chorobą.

Zainstaluj aplikację, zapisz numer i zadaj pytanie

Korzystanie z czatbota jest bardzo proste. Jeśli nie korzystasz z aplikacji WhatsApp, zainstaluj ją na swoim telefonie. Następnie zapisz numer 532 085 575 w kontaktach i napisz wiadomość za pośrednictwem aplikacji. To wszystko – od tej pory możesz zapytać czatbot o nurtujące Cię pytanie związane z koronawirusem.
Jak to działa?

Polska jest kolejnym krajem w Europie i na świecie, który korzysta linii informacyjnej na WhatsAppie. Oprócz nas uruchomiła ją też Światowa Organizacja Zdrowia, ale też ministerstwa zdrowia w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji czy Hiszpanii.

Czatbot na temat koronawirusa został zbudowany na bazie WhatsApp Business API we współpracy z firmami Chatbotize i InfoBip. To nowe rozwiązanie to całodobowy, natychmiastowy dostęp do informacji o koronawirusie. W przypadku bardziej zaawansowanych pytań, zostaniesz przekierowany do zasobów online. Czatbot ma też możliwość przełączenia do żywych konsultantów w celu uzyskania informacji spoza zakresu FAQ.

Źródło: https://www.gov.pl/web/koronawirus/masz-pytania-dotyczace-epidemii-koronawirusa-napisz-do-nas-na-whatsappie